Corona bestrijden doe je met deze tips

Michael

Op dit moment is de hele wereld in de ban van het Corona virus. Onze gezondheid en economie staan op het spel. Dat geeft spanning en stress. We ervaren dat we kwetsbaar zijn. Collectief moeten we een pas op de plaats maken. Wat ons boven het hoofd hangt weten we nog niet. Wat we wel weten is dat als we meegaan in angst en zorgen maken dat een grote aanslag is op de kwaliteit van ons immuunsysteem.

Neem verantwoordelijkheid voor je gezondheid en neem zelf maatregelen om mogelijke besmetting met Corona tot een minimum terug te brengen en je immuunsysteem te versterken.
Volg als eerste de adviezen van het RIVM op:

  • was regelmatig je handen
  • hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • gebruik papieren zakdoekjes
  • blijf thuis als je hoest, verkoudheids- of griepklachten hebt en koorts
  • geef elkaar geen hand, begroet elkaar met een glimlach of een namaste en houd afstand tot elkaar
  • werk zoveel mogelijk thuis
  • beperk sociale uitjes zoveel mogelijk

Energieschild van paars licht

Vraag daarnaast aan aartsengel Michael je aura te omhullen met een energieschild van paars licht. Dit energieschild kun je zien als een beschermend jasje tegen mogelijke besmetting met het Corona virus.
Versterk je immuunsysteem door thee te drinken, extra vitamines in te nemen en rust te nemen
Drink na iedere maaltijd een kop kruidenthee en rasp hier 1 cm verse gember in, voeg een halve theelepel zwarte peper toe en een theelepel kurkuma.
Let op: gebruik geen witte suiker! Elke lepel witte suiker verlaagt het immuunsysteem voor 2 uur!!

Vitamine C

Onze meest bekende vitamine om virussen, griep en verkoudheid tegen te gaan is vitamine C. Kies een zuivere variant dat geen verdere toevoegingen bevat zoals bioflavonoïden. Gebruik verdeeld over de dag tussen de 3 en 6 gram. Mocht je diarree krijgen, weet dan dat je een te hoge dosering inneemt en ga dan terug naar bijvoorbeeld 4 gram per dag.

Vitamine D

Naast dat vitamine D je immuunsysteem versterkt werkt het positief op celniveau in het lichaam, de hersenfunctie en je darmen. Ook verbeterd vitamine D je stemming. De meeste vitamine D krijg je binnen via het daglicht op je huid, maar in het winterseizoen is er een gebrek aan licht. Gebruik daarom per dag 50 mcg.
Heb je vraagtekens over de waarde van jouw vitamine D spiegel vraag dan je huisarts om een bloedonderzoek om dit te bepalen. Indien nodig kan je huisarts je dan advies geven over je dagelijkse suppletie van vitamine D.

Magnesium

Voor veel lichamelijke processen is Magnesium van belang. Het versterkt het zenuwstelsel, ontspant spieren en hersteld de energieproductie. Het versterken van het immuunsysteem heeft in de lichamelijke processen voorrang op het herstel van energie. In deze kwetsbare fase is het van belang dat je dagelijks 400 mg, verdeeld over 2x 200 mg (ochtend en avond) inneemt. Kies voor Magnesium Citraat, deze vorm wordt door het lichaam het gemakkelijkst opgenomen.

Verse groenten en water drinken

Zoals we allemaal wel weten is het eten van 400 gram groente en 2 stuks fruit per dag belangrijk voor het behoud van onze gezondheid. Ook vers en gevarieerd eten draagt bij aan vitaliteit. In deze kwetsbare tijd is aandacht voor goede voeding net zo belangrijk als het drinken van anderhalf tot twee liter water per dag. Doe een snufje fijn gemalen Himalaya zout in je water. Dit zout bevat namelijk mineralen die je immuunsysteem ondersteunen. Door het drinken van voldoende water ontgift je je lichaam wat vanzelfsprekend ook weer je gezondheid bevordert.
Stress en ontspanning
Stress is de meest belastende factor voor ons immuunsysteem. Stress komt voort uit een onbalans tussen ontvangen en geven van teveel energie. Of je nu werkstress ervaart, mentale of relationele stress, iedere vorm van stress heeft een nadelige invloed op onze gezondheid.

Vier tips om stress te beperken

Adem

Ervaar je spannende momenten of voel je stress in je lichaam gebruik dan je ademhaling om tot rust te komen. Ga ontspannen zitten en adem dan in 3 tellen heel kalm en zo diep mogelijk in (leg desnoods je hand op je onderbuik om goed in te ademen). Adem dan kalm in 6 tellen weer uit. Herhaal deze sessie 3x en je zult ervaren dat je je kalm en ontspannen voelt.

Wandel

Ga de natuur in. Wandel ontspannen en geniet van de blauwe luchten en de wolken partijen, de geur van bomen tijdens een boswandeling, kijk hoe de voorjaarsbloemen hun best doen ons blij te maken. Laat je voeden door alles wat de natuur ons geeft.

Ontspan

Mediteren ontspant je. Doe eenvoudige yoga oefeningen, luister naar muziek of lees een boek. Gun jezelf een voetbad en masseer je voeten met lavendelolie.

Slaap voldoende

Tijdens onze slaap herstellen we van alle dagelijkse bezigheden en stress. Slaap/rust geeft een fit lichaam en een sterk immuunsysteem. Gemiddeld hebben we tussen de 6 en 8 uur slaap nodig. Voel wat jou ondersteunt. Ga iedere avond rond dezelfde tijd naar bed en sta ook weer op een vaste tijd op. Dit ritme is de beste ondersteuning om je immuunsysteem in conditie te houden en bevordert de kwaliteit van je slaap.Drink geen alcohol en rook niet, dit gaat ten koste van de kwaliteit van je slaap. Ontspan een uur voordat je gaat slapen. Kijk geen TV meer, doe je tablet en telefoon uit. Luister naar muziek en doe een ademhalingsoefening om tot rust te komen.

Helaas kunnen we de verspreiding van het Corona virus op dit moment nog onvoldoende inperken. Neem je verantwoordelijkheid om de RIVM adviezen op te volgen, zorg voor een gezonde leefstijl en ontspanning zodat je lichaam en immuunsysteem in top vorm zijn. Vertel anderen hoe jij met de huidige situatie omgaat. Op deze manier ben je een inspiratiebron voor anderen om je heen, want als jij vertrouwen en rust uitstraalt neem je anderen in een positieve flow mee.

Namaste,
Hennie

Ontvang gratis het e-book met de best gelezen
Engelen Blogs